Masalah Kewangan Di Usia 20,30,40 Dan 50-an

















"Aku rasa terlambat la nak menabung untuk bersara nie Daniel"

"Tak mengapa, kalau kau rasa terlambat. Mulakan lebih menyimpan mulai bulan ini. Gandakan simpanan yang ada"

"Menyesal aku tak mula awal dulu, kau dah ada juga beberapa rumah sewa"

"Dah jangan kenang, yang penting tiada istilah terlambat kalau kau nak usaha"

"Ajarkan aku sikit macam mana boleh ada banyak rumah sewa nie"

"Semuanya bermula dengan belajar, menabung dan tahan nafsu. Itu sahaja, boleh kawal itu insyallah boleh kawal dunia"

"Oh ya, nie dah boleh keluar KWSP nie aku nak keluar beli kereta yang selesa sikit aku ingat. Nak juga merasa bro"

"Gulp..."

Kawan kawan yang mulia, 

Jangan pernah rasa terlambat untuk memulakan apa sahaja. Selagi ada pendapatan mulakan sahaja, jangan sampai hilang pendapatan baru nak menyesal dah tak guna.

#AIATakaful
#AIAAznilAzmi
#KongsiKongsiAIA
#1hari1ilmu 

Credit : Azizul Azli Ahmad

Comments

Popular posts from this blog

Jom Makan @Queen City Steamboat & Grill, TREC, Kuala Lumpur

Tayangan Perdana Filem "Fanna"

Econeko